• Ónodi-Szűcs
    • Az államtitkár egy követelést tud teljesíteni

      Az államtitkár egy követelést tud teljesíteni

    • Megújul a Pest Megyei Flór Ferenc Kórház

      Megújul a Pest Megyei Flór Ferenc Kórház

    • Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

      Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

  • EBP
    • EBP: az Uzsoki Kórház is fejleszthet

      EBP: az Uzsoki Kórház is fejleszthet

    • Tényleg lesz új egészségügyi struktúra a fővárosban?

      Tényleg lesz új egészségügyi struktúra a fővárosban?

    • Kardiológiai rehabkórházzá alakítják a Szent Ferencet

      Kardiológiai rehabkórházzá alakítják a Szent Ferencet

  • EESZT
    • EESZT: Féltérden volt, de működik

      EESZT: Féltérden volt, de működik

    • Nagykorúsítani kellene a betegeket

      Nagykorúsítani kellene a betegeket

    • Hogy hogy áll az EESZT? Bizony leáll(t)

      Hogy hogy áll az EESZT? Bizony leáll(t)

Hét tipp a mindennapos nyakfájás ellen

Egészségmagazin 2017.10.27 09:26 Forrás: Budai Fájdalomközpont
Hét tipp a mindennapos nyakfájás ellen

Az orvosi segítségen túl a páciensek is sokat tehetnek azért, hogy megszabaduljanak a fájdalomtól.

A nyakunk nem csak sérülés vagy rossz mozdulat miatt fájdulhat meg, de akár a helytelen tartás vagy akár egy „elalvás" is okozhat fájdalmat. Dr. Arnold Dénes Arnold MsC, a Budai Fájdalomközpont sebésze, fájdalomspecialista hasznos tippekkel szolgál a probléma kezelésére, megelőzésére.

Meg kell ismerni a fájdalom okát!
A nyaki fájdalom nem csak azoknál gyakori, akik foglalkozásukból eredően sokat terhelik, esetenként túlterhelik a vállövet, vagyis például a számítógépes munkát végzőknél, a kozmetikusoknál, fodrászoknál. Számos más tényező is hajlamosít a nyakfájásra, a tartós hideghatástól a nem megfelelő párnáig vagy akár a teljesen más jellegű, nem mozgásszervi betegségekig. - Éppen ezért akár akut, akár krónikus nyakfájdalomról van szó, az első, legfontosabb lépés a szakorvos felkeresése, hiszen tudnunk kell, pontosan mi okozza a panaszt – ismerteti dr. Arnold Dénes Arnold. – A diagnózis birtokában pedig már számos, hatékony segítő módszer közül választhatunk.

A kezelés épülhet lokális fájdalomcsillapításra, gyógytornára, és olyan természetes hatású eljárásokra, mint az orvosi kollagén injekciókúra vagy a lökéshullám terápia. Az előbbi javítja a szövetek működését és felépülését, azonnali fájdalomcsillapító hatást képes kiváltani. Ugyanakkor a meglazult szalagrendszer erősítésével stabilizálhatja a laza, hipermobil ízületeket, és csökkenti a mozgásszervi tünetek okozta fájdalmat és mozgáskorlátozottságot, ezáltal jelentősen javítja az életminőséget. A lökéshullám kezelés lényege pedig, hogy a keletkezett hanghullámok felpezsdítik a keringést, így a gyulladásért felelős anyagok gyorsabban elszállítódnak és a környező izmok elernyednek, így a fájdalom mérséklődik.

Az orvosi segítségen túl a páciensek is sokat tehetnek azért, hogy megszabaduljanak a fájdalomtól.

7 tanács nyakfájdalom ellen
- Válasszunk új párnát!
Bár mindenkinek magának kell megtalálnia, melyik párna felel meg neki a leginkább, általános szabály, hogy ajánlatos olyat választani, ami alkalmazkodik a nyaki gerinc természetes vonalához. Érdemes kipróbálni a memóriahabos és az ún. anatómiai párnákat is.
- Kísérletezzünk az alvási pozíciókkal!
Általánosságban igaz, hogy a háton alvás a legtermészetesebb helyzet a gerincnek, sokszor megoldást jelent a nyakfájdalom ellen is, de természetesen ez egyéni megítélés kérdése.
- Állítsuk szemmagasságba a monitort!
Különösen laptopoknál gyakori, hogy lefelé kell billentenünk a fejünket, hogy jól lássuk a monitort. Ez pedig szép lassan a nyak túlterheléséhez vezethet. Ha a laptopot nem lehet ennek megfelelően elhelyezni, érdemes beszerezni egy különálló képernyőt.
- Használjuk okosan a mobilt!
Egyre többet használjuk az okostelefonunkat, jellemzően lefelé nézve. Ez a testhelyzet pedig jelentős stresszt jelent az ízületeknek, az ínszalagoknak, a csigolyáknak, ha pedig tartósan fennáll, akár degeneratív változásokat is okozhat. Tartsuk tehát szemmagasságban a mobilt, próbáljunk szüneteket beiktatni, és ha lehet, csökkentsük az ezzel töltött időt! Ha sokat telefonálunk, és emiatt kénytelenek vagyunk oldalra dönteni a fejünket, szintén fájdalmat okozhatunk magunknak. Ezt megelőzendő, használjunk headsetet!
- Tornáztassuk a nyakunkat!
Naponta többször érdemes megtornáztatni a nyakunkat, erősíteni és lazítani is. Nagyon óvatosan végezzünk nyakkörzést, de hátrafelé ne döntsük a nyakat! Majd a tarkónknál kulcsoljunk össze a kezeinket és miközben a fejünket hátra akarjuk dönteni, a kezünkkel akadályozzuk meg azt, tartsunk ellen a nyomásnak!
- Igyunk többet!
A folyamatos vízivásnak sok egészségi indoka van, többek közt az, hogy a hidratáció hozzájárul a porckorongok rugalmasságának fenntartásához, vagyis közvetve a fájdalommentes mozgáshoz.
- Vegyünk fel helyes testtartást!
A rossz testtartás, esetleg a már meglévő fájdalmak miatt felvett kényszertartás tovább súlyosbíthatja a panaszokat. A modern ember gyakran szinte szó szerint lógatja a fejét, előreejti a vállát, ami jelentős terhelést jelent a hát és a nyak izmainak. Próbáljuk tudatosítani magunkban, hogy „fel a fejjel", ezzel minden téren csak használunk magunknak.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink