hirdetés
Egészségmagazin / Vissza a rovat főoldalára »

Trónfosztás előtt a fokhagyma?

A Magyar Nemzeti Szívalapítvány nem osztja egyes kutatók álláspontját a fokhagyma-fogyasztás hatásáról.

Az alapítvány Weborvoshoz eljuttatott közleményében egy külföldi hírt idéz, amely szerint ha csökkenteni szeretnénk a koleszterin szintünket, többé nem számíthatunk a fokhagymára, a Stanford egyetem jelentése alapján.

Hirdetés

"Az utóbbi évtizedekben ellentmondásos vizsgálatok láttak napvilágot arról, hogy a fűszer megőrzi a szív egészségét. A kutatók szerint az új bizonyíték egyértelművé tette, hogy a fokhagyma - akár nyersen vagy ételkiegészítő tabletta formájában - nem csökkenti a káros LDL koleszterin szintet. Gardner professzor, a kutató csoport vezetője szerint az egészségtelen étrendet nem lehet ellensúlyozni egyetlen tablettával vagy fűszernövénnyel.

A nemrégiben megjelent tanulmány az első független, hosszú távú vizsgálat volt amely a nyers fokhagyma és a fokhagymán alapuló ételkiegészítők hatását vizsgálta. Ha a fokhagyma bármilyen módon hatékony lett volna, akkor azt észleltük volna - mondta Gardner professzor. A koleszterin szinteket féléven keresztül havonta ellenőrizték, de nagy dózisok mellett sem volt semmilyen hatás.

...A kutatócsoport szerint más jellegű egészségi hatás, például: gyulladáscsökkentő vagy immunerősítő hatás nem zárható ki, bár ezekre még nincs meggyőző vizsgálati eredmény. Egyértelmű viszont a jelen vizsgálat eredménye: a fokhagymát értelmetlen a koleszterin csökkentése céljából fogyasztani" - olvasható a cikkben.

A Magyar Nemzeti Szívalapítvány álláspontja:

A jó egészség kulcsa a kiegyensúlyozott egészséges étrend. A zöldségek - köztük a fokhagyma is, - fontos összetevői a helyes táplálkozásnak. A felnőtteknek naponta 40 dkg zöldség és gyümölcs elfogyasztását ajánljuk.

2007-04-07 :
Forrás: Weborvos

Tetszik a cikk?

Nyomtatás Cikk küldése e-mailben Hozzászólás a cikkhez
hirdetés
Ezt már olvasta?

Havazás: listák az akut ellátásra szoruló betegekről

A művesekezelésben részesülőkről és a szülés előtt álló nőkről készítettek a megyékben listát.

A nagy beszélgetés: hogyan mondjam el?

A szexualitás sokáig tabuként kezelt, titokzatos, nem illő beszédtémának számított.

Mégsem olyan szívbarát a fokhagyma?

A leideni gyógyszerkutató központ munkatársai kilencven elhízott dohányos esetében vizsgálták a fokhagyma hatását.

Itt a tél

Fagyos tények, tippek, tanácsok

Országos és egyéni felkészülés az extrém hidegre és havazásra.

 

Hogyan frissüljünk fel?

Villámtippek a gyors munkahelyi felfrissüléshez.

 

Tudjon meg többet a szorongásról!

Nem szégyen a tudás, de hasznos.

hirdetés
hirdetés