hirdetés
  • uj
    2009-02-12 23:39

    25 éve ismerem barátomat itt Ausztráliában. A skizofréniéra adott előbbi gyógyszerei némelye 3 heti injekcióval járt, hullámzó hangulati állapotot idézett elő pár nappal az új injekció után lehangoltabbá és lelassítotá vált, majd felélénkült és a ciklus vége felé már nyugtalanná vált. Fokozott dohányzással és kávékkal próbálta a nyomott állapotot valahogy egyensúlyozni. 3 nagyobb visszaesési epizód után ami kórházi bevonulást igényelt felírták neki az újabbat a Zyprexát. Ekkor még súlya normális volt és majdnem közepes táju mozgást is életvitelének részeként láthattam. Lenyugdíjazták k.b 30 éves korában, egyik barátjánál majdnem naponta végzett kertész munkát ami szerinte segítette a nyugdíjat pótolni. Ebben a munkában nem volt ideges feszültségre ok. Az új gyógyszer azonban ami felszabadította az előzők kellemetlen élményeitől, káros mellékhatásokat vont maga után. Házi orvosa ( aki rossz nevet ad az orvos szónak!) bár próbálta lebeszélni a dohányzásról de nagy mulastásokat tett mint például nem ellenőrízte vérvizsgálattal 3 havonta követendőt amit a gyógyszer kísérő levele tájékoztatott. 10 év után vettem észre én és megijedtem a máj károsodási veszély miatt. Az orvosa ezt megneszelte és azóta odafigyel. FOLYTATÁS.