hirdetés
  • Qkac
    2010-02-04 10:38
    Előzmény: mento

    A betegszállítók ne ugráljanak! Tisztelet a kivételnek, jó magyar mentalitás szerint ott csalnak a nagyobb bevétel érdekében, ahol tudnak.

  • mento
    2010-01-31 06:44

    II.rész A másik csalás, ha az üzemeltető több autót futtat, mint amennyit finanszíroz az OEP. Itt egyszerűen "szétirkálják" a betegeket azokra az autókra amit fizetnek. A finanszírozott autóknak több lessz a Km-e, több lessz a beteg, vagyis : ismételten több a Km elszámolás. Ha én lennék a finanszírozó : minden kórházba állítanék 1 embert 24 órára 1 héten 2X. Ennek az embernek semmi más dolga nem lenne, csak ülne a portán és felírná a betegszállító autók rendszámát -esetleg még azt lehetne, hogy hány beteg szállt ki az autóból. Ezt a listát minden hónapban összevetném azzal amit a szolgáltató jelent. És összevetném azzal, amit a kórházak, illetve a szakrendelő jelentenek.(a jelentésben szerepel az az idő, amikor felvették, ellátták a beteget) Kész a bukta. És azok akik fennakadnak a rostán igen szigorú büntetésben részesülnének. 1 nem fizetném ki azt ami a rostán fennakadt, 2 tételesen visszaellenőrizném az elmult legalább 1 évetés azt visszavonnám tőle. Mivel a zárt kassza 12 részre van osztva, és most havonta jelentenek 3 600 000 Km-t. Ez legalább 600 000 Km-rel kevesebb lenne, és a Km díj mindjárt jóval 100 Ft fölé menne, + a betegszállítási díj. Kár, hogy az OEP nem lépi meg ezt az ellenőrzést. Mert ha kiderülne, hogy valóban kevés a pénz a rendszerben, akkor jogos a követelés, de addig nem!

  • mento
    2010-01-31 06:43
    Előzmény: szepi

    Ez azért így ebben a formában nem igaz. A vesebetegek szállítását már régóta az alternatívok végezték (kb 1992 óta). Namármost ha megnézzük a szállításokat teljesen felesleges egy képzett mentőápoló ahhoz, hogy Dölyfös nénit bevigye az SZTK-ba kontrollra, mart a néninek csak segítség kell ahhoz, hogy bemenjen -járókerettel közlekedik, ezzel meg buszra szállni nem igazán lehet. Egy mentőautó felszerelése nem egyenértékű a betegszállító autóéval, ezt mindenki tudja. A Mentőnek az a dolga, hogy mentsen, ne pedig beteget furikázzon kontrollra.-kivéve persze, ha a beteg zavart, vagy más olyan baja van amiért mentőápoló szükséges. A probléma nem ott van, hogy a betegszállítást alterek végzik, hanem máshol. Pontosabban: nagyon sokan csalnak. Hogy lehet ezt kivitelezni? Nagyon egyszerűen: A betegszállító autók max 8 személyesek lehetnek -ülőbeteg szállítás-, ahol 1 gépkocsi vezető ül az autóba. Namármost a Tb jogszabály ha nyolc beteget visz az autó, csak 7 beteget fizet. Ezt a többség nagyon egyszerűen megoldja: elviszi az összes beteget egyszerre, de két autóra számolja el-az egyik visz 4 beteget, meg a másik is. TEHÁT: 8 beteggel ment az autó 100 Km-t. Elszámolásban: 1X100 Km, + a betegek által megtett út= kb 150km. X autó vitt 4 beteget (1x100 km + a 3 beteg által megtett km -beszállástól kiszállásig szorozva 0.2, az kb plusszban még 50 Km. Y autó ugyanezt megtette, ezért ezt tessék megszorozni 2-vel. A kb 150 Km-ből mindjárt 300 lessz. Vagyis a duplája. ehez hozzájön még a kiséreti díj járóbetegenként 500Ft. Ez pulsszban 4 000Ft összesen. Cifrább a helyzet amikor kiséret van. Akkor az egyik csapat megy az ülőbetegszállítóval, a másik a fekvőbetegszállítóval és kiséreti díj mindjárt 750 Ft betegenként.(hozzáteszem, hogy egy jó karban lévő gépész elviszi a tolószékeset is, mert simán beemeli az autóba).

  • Inter
    2010-01-29 18:36

    Nem is szabad lett volna kivenni az OMSZ alól! Az egyszerű betegszállítást integrálni kell az OMSZ-hoz. Még nem késő!!!!

  • szepi
    2010-01-29 18:23

    2 éve privatizálta Horváth Ágnes a betegszállítást, jogszabállyal tiltva ki a programozható (nem veszélyes) betegszállításból az Országos Mentőszolgálatot. A betegellátás szinvonala romlott, helyenként katasztrofális. Az ára azóta duplájára emelkedett. A megoldás egyszerú,azonos árért vissza kell engedni erre a piacra az OMSZ-t.