hirdetés
  • bárki
    2010-09-11 09:23

    A probléma, azaz autizmus elfogadtatása, a gyerekek integrációjának ilyen formán történő megközelítése -mármint a padtársunkról eldönthessük autista-e vagy sem- több mint botorság. Egy óra nem adhat kellő felkészítést a toleranciára, a kirekesztést csak tovább növeli. Autizmusról beszélni kell, értékeikre fel kell hívni a figyelmet, mert a velük találkozók leginkább a nehézségekkel szembesülnek a mindennapokban felületes ismeretség után. Abban a világban, ahol kortársbántalmazás meghatározóbb attitüd,mint a befogadás a GYAKORLATBAN, egy ilyen labda feldobása, azaz egy autista/-tisztikus kisgyerek védelem nélküli feltárása, teljes kiszolgáltatottsához vezetne az általunk eddig megismert iskolákban, főleg a pedagógusok körében. Ott kezdődne, kijelentenék, a gyermek SNI kategória, melyek integrálását az iskola nem végezheti. Vagyis egy iskolaváltás lenne a belépő, aminek nehézségét csak az fogja fel, aki törődött valamikor is hosszasan ilyen problémájú emberekkel. Ennek gyerekeket nem lehet kitenni. Tájékoztatani kell, elsősorban az oktatókat.