• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

      Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

    • Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

      Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

    • Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

      Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

  • EBP
    • EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

      EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

    • EBP: fejlesztik a monori szakrendelőt

      EBP: fejlesztik a monori szakrendelőt

    • Új ellátások is lesznek a megújuló szakrendelőben

      Új ellátások is lesznek a megújuló szakrendelőben

  • EESZT
    • EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

      EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

    • Merre tovább Elektronikus Egészségügyi Tér?

      Merre tovább Elektronikus Egészségügyi Tér?

    • Kell egy kis idő a digitális egészségügyhöz

      Kell egy kis idő a digitális egészségügyhöz

Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

Hírek 2018.01.12 16:32 Forrás: MTI
Jogsértő reklám miatt bírságolt a GVH

A szabályozás tiltja vagy korlátozza a reklámokban a hivatkozást orvosok vagy más egészségügyi szakemberek ajánlására.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Milumil termékek jogsértő reklámozása miatt a Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-re 54 millió forint, a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületére pedig 500 ezer forint bírságot szabott ki - közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A versenyhivatal szerint a Numil 2014. november 1-től 2016. március 31-ig tartó kereskedelmi gyakorlata megtévesztő volt, mert reklámjában a házi gyermekorovsok egyesületének ajánlását használta, azt a látszatot keltve, hogy az egy független, szakmailag megalapozott álláspontot képvisel, megfelelő előzetes vizsgálatok után. Ezzel szemben az ajánlás szakmai háttere nem igazolódott, a két fél együttműködése marketing célú volt, az ajánlás felhasználásáért az egyesület anyagi juttatásban részesült - állapította meg a GVH.

A GVH rámutatott arra, hogy egy egészségügyi jellegű szakmai ajánlás többféle fogyasztói értelmezéssel rendelkezhet, függően a megfogalmazásától, a megjelenítése formájától és az érintett piac jellemzőitől is. Néhány termékkategória (gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, élelmiszer) esetében a szabályozás tiltja vagy korlátozza a reklámokban felhasználható hivatkozást orvosok vagy más egészségügyi szakemberek ajánlására az emberi egészség védelme, illetve a versenysemlegesség és esetleg az indokolatlan fogyasztás elkerülése érdekében.

A versenyhivatal a bírság meghatározásakor az egyesület esetében az együttműködésből származó, releváns árbevételből, a Numilnál pedig a vizsgált, jogsértő információt tartalmazó kereskedelmi kommunikáció költségeiből indult ki.

A GVH a cég esetében enyhítő körülményként értékelte, hogy az eljárás indulásakor módosította kereskedelmi gyakorlatát, a kereskedelmi gyakorlat összköltségéhez képest is számottevő költséget vállalt, az egyik kommunikációs hibát elismerte, illetve maga is észlelte, és korrigálta a televíziós reklám egyik hiányosságát.

Az egyesület esetében enyhítő körülmény volt, hogy a hivatal megkeresésekor önkéntesen csatolt olyan iratot, amely meghaladta adatszolgáltatási kötelezettségét, túlmutatott a vonatkozó kérdésen és számára kedvezőtlen tartalmú volt - olvasható a közleményben.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink