• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

      Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

    • 2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon  munkába

      2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon munkába

    • Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

      Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

  • EBP
    • Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

      Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

    • 2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

      2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

    • A jövő kórháza épül Dél-Budán

      A jövő kórháza épül Dél-Budán

  • EESZT
    • 100 napja működik már az EESZT

      100 napja működik már az EESZT

    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

Áll a bál a Rákliga reklámfilmje miatt

Lapszemle 2017.01.24 07:07 Forrás: nepszava.hu
Áll a bál a Rákliga reklámfilmje miatt

A kampányfilm erős üzenete a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportjának szól.

Áll a bál a Magyar Rákellenes Liga új "egyszázalékos adó" kampányfilmje miatt. A kisfilm egy bírósági tárgyalóban játszódik, ahol a bírónő rákbetegséggel sújtja az elítéltet annak egészségtelen életmódja miatt. A kampányfilm ellen petíció is indult, amit cikkünk írásakor több mint 1700-an írtak alá. A tiltakozók azt is kifogásolták, hogy a liga magát " isteni gondviselőként és új esélyként" nevezi meg - írta a népszava.hu.

"Követeljük, hogy kérjenek bocsánatot, vegyék le a felháborító videót, és fogalmazzák újra a mondandójukat. Ha ez nem sikerül, akkor hagyják abba a működésüket azonnali hatállyal" - olvasható a petíció szövegében.

A Magyar Rákellenes Liga közleményt adott ki, amiben a "félreértéseket" szeretnék tisztázni. "Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása. Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás - hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni! Semmiképp nem volt cél a gyógyult betegek támadása" - írták.

A felhívásra azért is szükség van, mert - mint jelezték - az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya 40 százalék körüli, és a panaszt okozó daganatok 70 százaléka már áttétes. Úgy vélik, mivel a kampányfilm célközönsége a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja, az ő figyelmüket csak erősebb üzenettel lehet elérni. (A témáról az mno is írt)

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink