• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: sok minden jobb, de a lakosság nem érzi

      Ónodi-Szűcs: sok minden jobb, de a lakosság nem érzi

    • Több lombikbébi-eljárást finanszíroz majd az állam

      Több lombikbébi-eljárást finanszíroz majd az állam

    • Ónodi-Szűcs Zoltán néhány aktuális problémáról

      Ónodi-Szűcs Zoltán néhány aktuális problémáról

  • költségvetés
    • A jövő évi költségvetés gyógyszerészi szemmel

      A jövő évi költségvetés gyógyszerészi szemmel

    • Fókusz: népegészségügy, alapellátás és betegbiztonság

      Fókusz: népegészségügy, alapellátás és betegbiztonság

    • Ónodi-Szűcs: csökken a lemaradásunk

      Ónodi-Szűcs: csökken a lemaradásunk

  • EESZT
    • Jön az E-vény, lesz, aki kiadja az orvosságot?

      Jön az E-vény, lesz, aki kiadja az orvosságot?

    • Hétfőn road-show-ra indulnak az ÁEEK szakértői

      Hétfőn road-show-ra indulnak az ÁEEK szakértői

    • EESZT-csatlakozás: tapasztalatok, típushibák

      EESZT-csatlakozás: tapasztalatok, típushibák

Áll a bál a Rákliga reklámfilmje miatt

Lapszemle 2017.01.24 07:07 Forrás: nepszava.hu
Áll a bál a Rákliga reklámfilmje miatt

A kampányfilm erős üzenete a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportjának szól.

Áll a bál a Magyar Rákellenes Liga új "egyszázalékos adó" kampányfilmje miatt. A kisfilm egy bírósági tárgyalóban játszódik, ahol a bírónő rákbetegséggel sújtja az elítéltet annak egészségtelen életmódja miatt. A kampányfilm ellen petíció is indult, amit cikkünk írásakor több mint 1700-an írtak alá. A tiltakozók azt is kifogásolták, hogy a liga magát " isteni gondviselőként és új esélyként" nevezi meg - írta a népszava.hu.

"Követeljük, hogy kérjenek bocsánatot, vegyék le a felháborító videót, és fogalmazzák újra a mondandójukat. Ha ez nem sikerül, akkor hagyják abba a működésüket azonnali hatállyal" - olvasható a petíció szövegében.

A Magyar Rákellenes Liga közleményt adott ki, amiben a "félreértéseket" szeretnék tisztázni. "Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása. Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás - hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni! Semmiképp nem volt cél a gyógyult betegek támadása" - írták.

A felhívásra azért is szükség van, mert - mint jelezték - az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya 40 százalék körüli, és a panaszt okozó daganatok 70 százaléka már áttétes. Úgy vélik, mivel a kampányfilm célközönsége a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja, az ő figyelmüket csak erősebb üzenettel lehet elérni. (A témáról az mno is írt)

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink