• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

      Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

    • A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

      A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

    • Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

      Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

  • EBP
    • EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

      EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

    • EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

      EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

    • Világos rendszerbe akarják szervezni az ellátást

      Világos rendszerbe akarják szervezni az ellátást

  • EESZT
    • Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

      Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

    • EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

      EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

    • Kattintásra jön a lelet az új rendszerben

      Kattintásra jön a lelet az új rendszerben

Egyre nő a betegpanaszok száma a jogvédőknél

Lapszemle 2017.06.19 08:18 Forrás: nepszava.hu
Egyre nő a betegpanaszok száma a jogvédőknél

Az OBDK adatai szerint a legtöbb panasz változatlanul a kórházi ellátással kapcsolatban érkezik.

Az optimisták szerint a betegek egyre jobban ismerik a jogaikat, a pesszimista elemzők viszont az ellátás színvonalának romlásával magyarázzák, hogy évről-évre emelkedik a betegjogi panaszok száma. Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) most éppen nyílt napok szervezésével segíti a tájékoztatást, de sokan keresik a civil jogvédőket is - írta a népszava.hu.

2014-ben majdnem negyedével nőtt a bejelentések száma az előző évihez képest. Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) jogvédelemmel foglalkozó munkatársai több mint 12 ezer észrevételt rögzítettek és tapasztalataik szerint nőtt az elfogadottságuk az egészségügyi intézményeken belül is. A civilek még nem éreznek jelentős szemléletbeli áttörést az ágazatban dolgozók körében. Bence Rita, a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) betegjogi programvezetője szerint 25 éve várják a hozzáállás átalakulását, hogy a beteg aktív közreműködője, alanya a gyógyítási folyamatnak, nem pedig elszenvedője, tárgya annak, de az orvosok szemlélete csak lassan változik.

Az OBDK adatai szerint a legtöbb panasz változatlanul a kórházi ellátással kapcsolatban érkezik hozzájuk, kevesebb kritika éri a járóbeteg szakellátást és alig keresik a betegjogi képviselőket az alapellátásban tapasztalt visszásságok miatt. Ugyanakkor nem ritka, hogy az ellátórendszer más területeit, főként a mentést és betegszállítást éri kritika, de tavaly érkezett bejelentés a gyógyfürdőkkel, a leszázalékolás körüli nehézségekkel, vagy a gyógyászati segédeszköz ellátással kapcsolatban is. A teljes cikk

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink