• Ónodi-Szűcs
    • 221 milliárddal több jut egészségügyre 2018-ban

      221 milliárddal több jut egészségügyre 2018-ban

    • Az államtitkárt nem lepte meg az egészségügy lelete

      Az államtitkárt nem lepte meg az egészségügy lelete

    • Az államtitkár is élt az alkalommal

      Az államtitkár is élt az alkalommal

  • kanyaró
    • Egyre súlyosabb a romániai kanyaróhelyzet

      Egyre súlyosabb a romániai kanyaróhelyzet

    • Kanyaró: nő a nyomás Románia felől

      Kanyaró: nő a nyomás Románia felől

    • Kanyaró: egy hét alatt több száz beteg

      Kanyaró: egy hét alatt több száz beteg

  • bérrendezés
    • Nem az IKEA az egészségügy gyilkosa

      Nem az IKEA az egészségügy gyilkosa

    • Éger az ígéretekről, költségvetésekről

      Éger az ígéretekről, költségvetésekről

    • A miniszter elégedett a mentős bérfejlesztéssel

      A miniszter elégedett a mentős bérfejlesztéssel

Hideg kéz és láb

Orvos válaszol 2010.02.02 00:00

Hideg kéz és láb

Tisztelt Doktor Úr!
9 éves nagylányom állandóan fázik, hideg a keze, lába, egy kiadós melegfürdő után pár perccel már hidegek a végtagjai. Kézfeje enyhén lilás, a nyomás helyén elfehéredik, aztán újra lilás szine lesz. A körmei is enyhén lilásak, az ajkai viszont élénk rózsanínüek, illetve néha kissé sápadtak.
Egy hónapja kapta meg először a szezonális influenza elleni oltást, nem voltak mellékhatásai. Ellenben rá két hétre egy napig lázas volt, kiütések lepték el a testét, még most is kínlódunk a viszkető pöttyökkel.
A kérdésem többrétegű:
1. lehet-e köze az oltásnak a pöttyökhöz (állítólag ezt valami vírus okozza), 2. a bőrkiütéseinek és az erős viszketésnek lehet-e szintén köze a hideg végtagokhoz, és a LEGFONTOSABB KÉRDÉSEM, hogy ez az állandó fázás, hideg végtag lehet-e következménye valamilyen szív- illetve érbetegségnek? Nagyon aggódom.

Igen, szóbajön egy érbetegség a leírás alapján. Keressék meg dr.Tasnádi Géza főorvost a Heim Pál Kórházban. Ha távol laknak Budapesttől, akkor valamelyik gyermek klinikát.
Az influenza oltást és a kiütést nem szeretném kommentálni. Üdvözlettel dr.Sebő Zsuzsanna

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink