• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

      Ónodi-Szűcs: nem fenyegettek sztrájkkal a tárgyalófelek

    • 2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon  munkába

      2021-ig plusz 4100 orvos állhat itthon munkába

    • Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

      Előrehozzák a szakdolgozók novemberi béremelését

  • EBP
    • Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

      Felújítják és bővítik a dunakeszi szakrendelőt

    • 2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

      2019 tavaszára megújul az Irdalmasrendi Kórház

    • A jövő kórháza épül Dél-Budán

      A jövő kórháza épül Dél-Budán

  • EESZT
    • 100 napja működik már az EESZT

      100 napja működik már az EESZT

    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

Marika.10.30.

Orvos válaszol 2014.11.20 21:23 Szerző: Dr Alföldy Ferenc professzor

Kedves Szakorvos Nő/ÚR
Évekkel ezelőtt előbb a jobb talpam szélén, mostmár a balon is több csoportban, herpesz szerű, sárga tetejű, igen fájdalmas sebek keletkeztek, állandó jelleggel, ujjak-és újabbak jönnek...

... A sárga tetejű sebek alakja hol hosszúkás, hol kerek, nem váladékosak, nekem úgy tűnik, hogy nagy fájdalommal előbújnak, a fájdalom enyhűlése közben fel is szívódnak, és a barnult, kiszáradt bőrfoltok lepotyognak. Fájdalmasak, esztétikailag is nagyon zavarnak. Előfordul gyakran, hogy a kezeimen is megjelennek, ezek aprócska kerek sárga pontocskák, melyek szintén bebarnulnak, majd a kiszáradt kerek barna bőrdarabkák leválnak. Voltam már többször is bőrgyógyásznál, de a felirt antibiotikum, illetve kenőcsök is csak átmenetileg hatnak valamelyest. RA.-val kezelt középkorú beteg vagyok, medrolt is napi szinten szedek két éve, de ezalatt az idő alatt is a bőrproblémám csak szaporodott, e fertőzött terület csak egyre nagyobb lett. Nagyon el vagyok keseredve ez miatt is. Tudna nekem betegségemről információt adni, illetve tanácsot, hogy hová forduljak segítségért.


VÁLASZ


Látatlanban nem tudok mit mondani a szokatlan elváltozásról. Lehetséges, hogy a gyógyszerszedéssel van kapcsolatban. Azt javaslom, forduljon a területének megfelelő egyetem bőrgyógyászati klinikájához, hátha sikerül előbbre jutni a megelőzésben vagy a kezelésben.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink