• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

      Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

    • A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

      A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

    • Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

      Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

  • EBP
    • Harmincmilliárd forintból újulhat meg a dél-pesti kórház

      Harmincmilliárd forintból újulhat meg a dél-pesti kórház

    • EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

      EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

    • EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

      EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

  • EESZT
    • Képzés és vizsga az EESZT felhasználóknak

      Képzés és vizsga az EESZT felhasználóknak

    • Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

      Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

    • EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

      EESZT: évtizedes lemaradást pótol a rendszer

Összefüggések

Orvos válaszol 2015.02.05 09:42 Szerző: Dr Alföldy Ferenc professzor

Tisztelt Doktornő /Doktor úr !
33 éves fiam ügyében érdeklődnék. Ma leesett a pulzusszáma 40-45-re, ami egy nagyfokú fáradságérzettel társult. (A vérnyomása közben normális maradt)...

... Voltak már hasonló „gyengeség-tünetei” és 7 évvel ezelőtt kivizsgálásnál azt mondták, hogy valami rosszul záródik a szív(billentyű?) vagy izom? …. nincs nálam a papírja, így pontosan nem tudom leírni. Bisoblock 5mg-ot szed azóta is (esténként)
Egy héttel ezelőtt kezdődött bélpanaszok miatt napokig nem tudott enni, és rosszul érezte magát. Szintén évek óta fennálló reflux problémára pantoprazolt szed. (szintén esténként)
Úgy tűnt, az utóbbi napok bél-panaszos rosszullétei elmúltak, és ma jelentkezett ez a nagyfokú gyengeség.
Milyen kapcsolat lehet a bélpanaszok és a pulzus csökkenése között?
Milyen konkrét kivizsgálás szükséges ?
Hol vizsgálják gasztroenterológiai és kardiológiai szempontból egyaránt ?
Milyen lehetséges okok okoznak ilyen tünetet?
Szeretnék ezzel kapcsolatban egy kis tájékoztatást kapni.
Előre is köszönöm válaszát:
egy aggódó anya


VÁLASZ


A tartós koplalás vezethet gyengeséghez, de maga a hasmenést okozó esetleges fertőzés is. A gyomorsav elleni szer magnéziumhiányhoz vezethet, a laboratóriumi vizsgálat indokolt. Sokféle elváltozásra, eltérésre lehet gondolni, de közelebb jutni a diagnózishoz csak részletesebb vizsgálatokkal lehet. A sokrétű panaszok miatt általános belgyógyászati kivizsgálást javaslok, ahol el tudják azt is dönteni, szükség van-e specialista (pl. kardiológus ) bevonására.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink