• hálapénz
    • Hálapénz: próbára bocsátották az orvosokat

      Hálapénz: próbára bocsátották az orvosokat

    • Nem a munkáltatótól függ a hálapénz megítélése

      Nem a munkáltatótól függ a hálapénz megítélése

    • Hálapénz vagy copayment: ki fizessen a gyógyításért?

      Hálapénz vagy copayment: ki fizessen a gyógyításért?

  • kórházadósság
    • Újabb államtitkári ígéret a háziorvosoknak

      Újabb államtitkári ígéret a háziorvosoknak

    • Megkezdődhet az egészségügy átalakítása

      Megkezdődhet az egészségügy átalakítása

    • Perverz ösztönzők, kettészakadó ellátás

      Perverz ösztönzők, kettészakadó ellátás

  • ebola
    • 15 percen belül eredményt ad az ebola-teszt

      15 percen belül eredményt ad az ebola-teszt

    • Protokoll szerint felkészültünk az Ebola fogadására

      Protokoll szerint felkészültünk az Ebola fogadására

    • Mától már ellenőriznek a csehországi repülőtereken

      Mától már ellenőriznek a csehországi repülőtereken

54 éves vagyok, majdnem 38 évi munkaviszony után százalékoltak le depresszióval. Már kétszer követtem el öngyilkosságot, sikertelenül, kórházba kerültem. Most, Karácsony másnapján egy családi vita után "úgy döntöttem", hogy nem szeretnék tovább élni. Megfürödtem, hajat mostam, közben a fürdőszobában bevettem - titokban - 20 db Rivotril gyógyszert. Senkinek nem tünt fel semmi, este nagyon álmos voltam, aludtam, mint a bunda. Reggel a férjemnek kétségei voltak, afelől, hogy mi történhetett velem. Én őszintén elmondtam, de kértem, hogy ne hívjon orvost, mentőt, "majd kialszom magam". Ma péntek van, de még mindig érzem a gyógyszer hatását, pl. ma délelőtt is elaludtam. Kérdésem az lenne, hogy okozhatott-e a fenti gyógyszer károsodást akár az agyamban, akár a májamban, vagy más szervemben; vagy
egyszerűen túl leszek rajta, minden károsodás nélkül? Mindig megfogadom, hogy soha többet! Azonban nem vagyok elég erős ahhoz, hogy kezelni tudjam a családban felmerülő konfliktusokat. Emiatt gondolom azt, hogy egyedüli megoldás az öngyilkosság.
Várom válaszát!

Kedves Hölgyem! Sem Ön, sem a családja egyedül nem tudja megoldani ezt a helyzetet, ezért Önnek pszichiátriai kezelésre van szüksége. Mégpedig sürgősen és hossszú iőtartamra. A lakásban található gyógyszerek bevételével általában nem "sikerül az öngyilkosság", de arra jó, hogy az elkeseredett beteg sajnálja magát és tönkretegye a még működő családi kapcsolatait is.Viszont a gyógyszerek mellékhatásai miatt többször maradandó egészségkárosodást lehet elszenvedni, amit a betegek később
nagyon meg szoktak bánni.Rivotril esetében a túladagolás tüneteit nem lehet szbályos rendszerbe foglalni, mert azok rendkívül változatosak. Ez függ a kortól, a testsúlytól és individuális, veleszületett reakcióktól. A legtöbbször fáradtság, szédülés, álmosság, mély alvás, ataxia, vagy ezek valamelyike jelentkezik tünetként.De lehet mély kóma, légzészavar és keringési zavar is. Ilyenkor meg kell figyelni a beteg légzését, pulzusát, vérnyomását, gyomrát ki kell mosni, infuziót adni, ha csökkent a vérnyomás, akkor azt szimpatomimetikummal kezelni és sürgősségi felszerelést
készenlétbe helyezni a légutak esetleges elzáródása esetére. A Rivotril úgy hat, hogy az idegsejtzek kapcsolódási helyein / ezek a szinapszisok/ posztszinaptikusan gátolja a GABA nevű anyagot. Az agyban csökkenti a rohamokban jelentkező aktivitási hullámokat ezért epilepszia elleni gyógyszer. Ezért valószínűleg nem szenvedett agykárosodást. De gondoljon arra, hogy egyszer majd nem lesz ilyen szerencsés és életben marad nyomorékon, vagy "hülyén".A májában valószínűleg nem okozott maradandó károsodást, bár gyorsan és teljes egészében felszívódik és bevétele után 1-4 órával már eléri a maximális színtet a vérben. Ismételten bevéve a plazmakoncentráció 4-szeresére nő, mint az első szem után. A teljes gyógyszermennyiség a májban bontódik le, de bomlástermékeinek is van hatásuk. Tehát a máj méregtelenítő rendszerét megterhelte.Felezési ideje 20-60 óra - ez is egyedi - tehát a bevett mennyiség fele ennyi idő után ürül ki a szervezetből./a vizeletben és a székletben, tehát a vesét is megterhelte/ Nem beszélve a hozzátartozóitól. Kérjen sürgősen pszichiátriai gyógykezelést!
dr Gerencsér Emőke

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink