• Ónodi-Szűcs
    • Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

      Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

    • Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

      Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

    • Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

      Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

  • EBP
    • Megújul és modernizálódik a Semmelweis Egyetem

      Megújul és modernizálódik a Semmelweis Egyetem

    • Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

      Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

    • 352 millió a szigetszentmiklósi rendelőnek

      352 millió a szigetszentmiklósi rendelőnek

  • EESZT
    • Kell egy kis idő a digitális egészségügyhöz

      Kell egy kis idő a digitális egészségügyhöz

    • EESZT: minden patika határidőre csatlakozott

      EESZT: minden patika határidőre csatlakozott

    • Informatika az egészségügy szolgálatában

      Informatika az egészségügy szolgálatában

MI LEHET ?

Orvos válaszol 2013.03.07 10:17 Szerző: Dr Alföldy Ferenc professzor

MI LEHET ? Tisztelt Doktor Úr/ Nő ! 63 éves nő vagyok, vérnyomásra reggel 1/2 nebivolol plivát, szükség esetén 1/2 caduetet szedek, mivel vérnyomásom normalizálódott 2 év alatt 100- 120 körüli,...

... a per viszont magas sokszor 90 körül, ha kiugró - ez szerencsére 2-szer fordult elő, a tensiomin 25 mg 1 tbl. természetesen orvosi utasításra. Tavaly erős mellkasi fájdalommal kerültem a sürgősségire, ahol refluxot állapítottak meg. Voltam kardiológusnál-negatív, gasztroentorológusnál, aki 2 hónapig rendszeres emozul /20mg/, és dicetel 50mg szedését írta elő. Ezenkívül probiotikumot szedek, az előzőeket, ha szükséges. Van úgy, hogy hetekig semmi bajom, de aztán jön a hasfájás - kibírható- 1-2-szer WC-re menés / nem megy a hasam, de másodszorra már lágy a széklet /, émelygés, vérnyomás ilyenkor 150 körül. Úgy vettem észre, hogy az időjárás is befolyásolja, hisz ha nem fáj BÁRMIT ehetek ! Nem iszom alkoholt, nem dohányzom, nem is tettem soha ! Kérem válaszoljon . Köszönöm.


VÁLASZ


Nem gondolom, hogy a vérnyomásával kapcsolatos panaszai összefüggésben lennének a hasi fájdalommal. Inkább feltehető, hogy Ön is a vastagbél esetleges divertikulózis állapotában szenved, ami a vastagbélen levő kiboltosulások ( a felnőtt lakosság 30%-ánál megtalálható), emiatt a vastagbél érzékenyebb az esetleges diétahibákra, erőteljesebb fűszerezésre és a kialakuló gyulladás okozza a fájdalmat és a hígabb székletet is. Ha a panaszok tartósan fennállnak, a vastagbél részletesebb vizsgálata indokolt.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink