• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

      Ónodi-Szűcs: mennyiség helyett a minőséget célozzák

    • A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

      A harmadik negyedben - interjú Ónodi-Szűcs Zoltánnal

    • Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

      Ónodi-Szűcs: túl vagyunk a krízisen

  • EBP
    • EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

      EBP: új szakrendelőt kap a II. kerület

    • Világos rendszerbe akarják szervezni az ellátást

      Világos rendszerbe akarják szervezni az ellátást

    • Új szakrendelő épül a Bajcsy kórház területén

      Új szakrendelő épül a Bajcsy kórház területén

  • EESZT
    • Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

      Néhány nap maradt az e-személyik igénylésére

    • Kattintásra jön a lelet az új rendszerben

      Kattintásra jön a lelet az új rendszerben

    • Mindent tudni fog rólunk az orvos – jó ez nekünk?

      Mindent tudni fog rólunk az orvos – jó ez nekünk?

Ötletek a szuperkórház megközelítésére

Lapszemle 2017.08.14 07:30 Forrás: mno.hu
Ötletek a szuperkórház megközelítésére

Felmerült az 1-es villamos illetve a 4-es metró vonalának meghosszabbítása, de ezekre egyelőre nincs pénz.

Egyelőre csak ötletelés zajlik a XI. kerületi Dobogóra tervezett szuperkórház tömegközlekedési kapcsolatainak megteremtése körül – nyilatkozta az mno.hu-nak megkeresésére Hoffmann Tamás (Fidesz–KDNP), Újbuda polgármestere arra reagálva, hogy a Magyar Idők nemrég arról számolt be, a kerületi önkormányzat villamost „kér" a kormánytól. Mint megtudták, hivatalosan egyelőre a terület gazdája, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. sem kereste meg az önkormányzatot a becslések szerint sok tízmilliárd forintért felépítendő szuperkórház ügyében.

Informális megbeszélések természetesen voltak arról, hogy mivel az M7-es és az M1-es autópálya melletti terület jelenleg megközelíthetetlen, kézenfekvő lenne az 1-es villamos továbbvitele Kelenföldről. A vonalat az eredeti tervek szerint 2018-ra hosszabbították volna meg a jelenlegi Fehérvári úti végállomástól Kelenföld városközponton át az Etele térig, azaz a 4-es metró végállomása és a Kelenföldi pályaudvar alkotta tömegközlekedési csomópontig. A csaknem hétmilliárd forintos fejlesztés késésben van, a Budapesti Közlekedési Központ honlapján található projektleírás szerint már fél éve el kellett volna kezdeni az építkezést.

Hoffmann Tamás úgy látja, a szuperkórházhoz vezető villamosvonal kiépítése sokkal bonyolultabb lehet, mint a mostani, „egyenes vonali" meghosszabbítás. – Nem sík területről van szó, a szintkülönbségek áthidalása anyagi terhekkel jár – hangsúlyozta a polgármester. A költségek itt jóval meghaladhatják a tízmilliárd forintot. Alternatíva a 4-es metró meghosszabbítása lehet Gazdagrét, a szuperkórház, illetve Budaörs felé, de a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nincs erre pénz.

További részletek a weboldalon.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink